maandag 24 juni 2013

Zelfgemaakte aardbeienkwark



De aardbeien vliegen me overal om de oren, tegen prijzen waar ik geen nee tegen kan zeggen. De laatste tijd staat er standaard een doosje in m'n koelkast. Ideaal omdat ik aardbeien als favoriete fruit heb gebombardeerd, maar ook omdat ze een van de gezondste fruitsoort zijn om te eten (laag op de GI-index, dus laag aantal suikers)! Net zoals alle berries uit de berrie family trouwens.. 

Ik neem elke dag wel een bak kwark en varieer daarbij graag met ingrediënten om er smaak en calorieën aan toe te voegen. Verse aardbeien zijn natuurlijk heerlijk in de kwark, maar nu bedacht ik mij dat wanneer ik de kwark en de aardbeien zou blenden dit misschien wel een extra dimensie zou geven. En dat doet het zeker! Ik kan je verzekeren dat de zelfgemaakte aardbeienkwark lekkerder, luchtiger en gezonder is dan welke kwark je ook maar kunt vinden in de supermarkt. 



Qua ingrediënten niet de moeilijkste niet:
200 gram kwark
4 Hollandse aardbeien
(Eventueel zoeter maken met stevia)
(Ook lekker en nog luchtiger: een halve scoop eiwitpoeder)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten