woensdag 26 juni 2013

Pasta pesto met amandelpesto



Mijn moeder vertelde mij laatst met trots hoe ze een lekker en nieuw pasta recept had gevonden! Ik wist al dat zelf pesto maken heel erg gemakkelijk is mits je een blender/staafmixer/keukenmachine/vijzel hebt (anders is het juist knap lastig). Ik wist echter nog niet dat de basis ook van amandelen kon zijn (oorspronkelijk maak je het met pijnboompitjes)!

Ik eet altijd graag pasta pesto, omdat het een fijn gerecht is waarbij goede voedingswaarden tezamen komen in combinatie met lekker veel groene groenten zoals spinazie of broccoli.

vetten: olijfolie, in dit geval amandelen
eiwitten: kip, amandelen
goede koolhydraten: volkoren pasta

De foto bovenaan de pagina komt van moeders zelf, is het geen plaatje? Hoewel ik niet van warme tomaat houd, ziet het er erg smakelijk uit (op de witte pasta na dan he... slechte koolhydraten!)! Zelf maakte ik het met gebakken kipfilet en spinazie (en dat zie je niet op de foto).


pasta:
75 gram pasta per persoon
kipfilet (of houdt 'm vegetarisch!)
Kort gebakken romatomaatjes (zoals mijn moeder het deed)
of: groene groentes als spinazie of broccoli die je even in de wokpan gooit
en natuurlijk de zelfgemaakt pesto die je als laatst door de afgegoten, droge pasta mengt 


Voor de amandelenpesto heb je nodig:
8 el olijfolie
95 gram witte/blanke amandelen die je lichtbruin geroosterd hebt in een koekepan (wel blijven omscheppen!!)
1 teentje knoflook
halve basilicumplant (takjes erbij, potgrond weglaten)
75 gram parmezaanse kaas
citroensap uit een halve citroen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten